24polska.pl luckystrikes.pl www.abclinux.pl www.numizmatyka.com.pl ANFA.PL linki
Login: Hasło: Odzyskaj hasło Zarejestruj się
logo Kuchnia Ona Ogłoszenia Wiadomo¶ci Podróże Brzmienie Luckystrikes logo

Zrób coś sam i sprzedaj

2013-11-29 23:25:05

Sukienki z papieru, scenografie teatralne czy ręcznie malowane buty. Polacy stale udowadniają, że na swojej pasji można zarobić duże pieniądze. Największym problemem stojącym przed nowymi przedsiębiorcami jest trudność w zdobyciu funduszy dla tych najbardziej nietypowych pomysłów.

REKLAMA

Na polskim rynku wciąż można znaleźć niszę. Od czasu do czasu słyszymy w mediach o światowej gwieździe muzyki czy filmu, która występuje w ciuchach polskiej firmy lub chwali polską żywność. Często są to produkty ludzi, którzy swoje hobby i domowe pasje przekuli w doskonale prosperujące przedsiębiorstwa. Niestety, wiele z nich nie ma szans powodzenia ze względu na brak finansowego wsparcia i zaufania ze strony inwestorów, którzy uważają tego typu inicjatywy za zbyt ryzykowne.

Dwanaście korporacyjnych łosi
SztókaTeria to przykład małej firmy, której właścicielki nie bały się odważnych decyzji. Jak same mówią ich pasją od zawsze było samodzielne robienie ozdób świątecznych, dekoracji wnętrz i prezentów dla znajomych. Trzy lata temu postanowiły przekształcić swoje zainteresowania w biznes. Dziś ich firma realizuje zamówienia zarówno dla ludzi chcących ozdobić swoje mieszkanie małym gadżetem, jak i korporacji, które obdarowują swoich klientów ich produktami. – Wykonać możemy praktycznie wszystko. Od ręcznie malowanych butów, przez biżuterię, domowe ozdoby aż po najbardziej szalone, indywidualne zamówienia. Kiedyś dla jednego z klientów zrobiłyśmy 12 różnych figurek łosi. Innym razem dla miłośniczki serialu „Gra o tron” wykonałyśmy smocze jaja, dokładnie takie, jak w telewizyjnej serii. Każdy nasz produkt jest indywidualny i niepowtarzalny – mówi Wioleta Kulikowska – Połońska ze SztókaTerii.

Lokalne bohaterki
Innym pomysłem wykazały się dziewczyny z Local Heroes. Kiedy rok temu gwiazda muzyki pop, Justin Bieber, założył koszulkę ich firmy, na pewno nie spodziewał się, że w ten sposób zmieni życie dwóch Polek. W ciągu kilku godzin ich firma, w której kupowali głównie znajomi, zmieniła się w światową markę. Aktualnie zamówienia składają ludzie z Australii, Malezji, a nawet Kataru. – On [Justin Bieber – przyp. red.] nawet nie jest świadomy tego, co zrobił. Teraz produkcję liczymy w setkach sztuk. Nie mamy nawet takich mocy przerobowych – powiedziały w Dzień Dobry TVN Karolina Słota i Areta Szpura z Local Heroes.

Właścicielki Local Heroes swoją firmę założyły mając jedynie 600 złotych kapitału. Nie wszystkie pomysły można zrealizować przy tak skromnych funduszach. Im większa skala przedsięwzięcia, tym większe środki potrzebne na start. Z kolei im bardziej niekonwencjonalny pomysł na biznes, tym bardziej nietypowy sposób ich finansowania. – Problemy młodych przedsiębiorców wynikają głównie z braku pieniędzy. To właśnie m.in. z myślą o nich powstają serwisy start-upowe i crowdfundingowe. Pozwalają one na zgromadzenie funduszy potrzebnych na rozkręcenie biznesu – mówi Mariusz Skiba, prezes zarządu CapitalClub.

Takich przykładów jak te nie brakuje. Co więcej, ludzie sami coraz chętniej angażują się w realizację nietuzinkowych pomysłów. W ten sposób nie tylko wspomagają rozwijanie kreatywnych firm, ale także pokazują, jakie mają wobec nich oczekiwania.
 

Wiadomosci - 24polska



 Giełda papierów wartościowych