24polska.pl luckystrikes.pl www.abclinux.pl www.numizmatyka.com.pl ANFA.PL linki
Login: Hasło: Odzyskaj hasło Zarejestruj się
logo Kuchnia Ona Ogłoszenia Wiadomo¶ci Podróże Brzmienie Luckystrikes logo

Popularność i atrakcyjność pracy w bankowości spada

2014-03-31 13:57:57

Według wyników corocznego raportu „Generation why? Attracting the bankers of the future” firmy Deloitte studenci kierunków ekonomicznych nie są zainteresowani w tak dużym stopniu pracą w bankowości, jak byli w przeszłości. Wraz ze zmianami na rynku finansowym i doświadczeniem z kryzysu gospodarczego, zmieniło się podejście młodych do pracy; ci oczekują stabilnego, ale i kreatywnego otoczenia pracy, podczas gdy wizerunek banków, mimo wszystko, odbiega od tych wymagań. Sprawdźmy zatem, co powiedzieli o sobie i o bankach przyszli pracownicy.

REKLAMA

Praca w bankowości mniej popularna

Jak pokazało badanie firmy doradczo-audytorskiej Deloitte, przeprowadzone przez Universum, w ciągu ostatnich 6 lat zainteresowanie pracą w banku spadło z 30. miejsca na 35 (wyniki uśrednione). W najnowszym badaniu wzięło udział 108 tys. studentów ekonomii i kierunków pokrewnych aż z 1350 uniwersytetów całego świata, którzy mieli za zadanie wskazać pięciu najbardziej pożądanych pracodawców z listy 100 globalnych firm. Jak się okazuje, popularność i atrakcyjność banków spadła najbardziej wśród przedstawicieli społeczeństw rozwiniętych (średnio 30. miejsce, z czego niemieccy studenci jawią się jako najmniej zainteresowani pracą w bankowości), podczas gdy w krajach rozwijających się studenci mają duże aspiracje, by pracować w banku (średnio 38. miejsce, z czego studenci z RPA wykazali największe zainteresowanie pracą w bankowości).

Dlaczego nie?


Skąd zatem tak duży spadek zainteresowania tą branżą od 2008 roku? Jak komentuje Zbigniew Szczerbetka, Lider Sektora Instytucji Finansowych w Europie Środkowej z Deloitte, bieżąca sytuacja wynika z gwałtownego spadku zaufania względem instytucji bankowych, który to jest skutkiem globalnego kryzysu finansowego. Ekspert zauważa także, że pokolenie, które właśnie studiuje, ma inne wymagania niż poprzednia generacja. Współcześni studenci chcą pracować w twórczym i innowacyjnym miejscu pracy, a cechy te nieczęsto kojarzą im się z bankami (mniej niż 40 % respondentów). Jeśli jednak chodzi o oczywiste asocjacje z bankowością, młodzi wymieniają duże zarobki, prestiż, a także możliwość zrobienia kariery. Jednak jak się okazuje, młodym nie o to do końca chodzi – przyszli pracownicy są mocniej skoncentrowani na sobie, niż osoby już pracujące, toteż liczą na samorozwój czy zindywidualizowane podejście managerów do ich pracy. Wyniki badania „Generation why? Attracting the bankers of the future” pokazały, że młodym bardzo zależy na zachowaniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Tym samym stereotypowe, korporacyjne podejście wskazujące na całkowite oddanie się pracy powoli odchodzi do lamusa.

Wizerunek branży a oczekiwania młodych

Respondenci badania zauważyli także, że banki są mało nowoczesne, a wizerunek samej branży jest dość konserwatywny. To znacząco odbiega od oczekiwań młodych, żądnych przygód zawodowych, a także dynamicznego i nowoczesnego środowiska. To, że banki wypadły słabo w rankingu wynika także z faktu, że niewystarczająco komunikują potencjalnym pracownikom możliwość udziału programach szkoleniowych czy możliwości skorzystania z dodatków pracowniczych. Studenci zauważyli także, że banki nie są wszechstronne – za mało angażują się w działania zmierzające do ocieplenia wizerunku (np. działania CSR czy charytatywne) sektora, jakim jest „sztywna” bankowość. Praca w tej branży, mimo wyników badań, jest jednak nadal bardzo popularnym sposobem na sukces, czego dowodem są mnożące się oferty zatrudnienia: http://www.grafton.pl/oferty-pracy/finanse-bankowosc-ksiegowosc/
 

Wiadomosci - 24polska



 Giełda papierów wartościowych